Strani

četrtek, 8. julij 2010

Šentjanževka, mala zakladnica narave...

Moja mama ima častitljivih 80 let. Prav minuli mesec, smo v ožjem družinskem krogu, praznovali mojo in njeno okroglo obletnico, ker sva obe rojeni v zame najlepšem mesecu, juniju. Ob nadvse prijetnem vzdušju, sem jo imela priložnost opazovati in se ob njeni neverjetni energiji, ne mogla načuditi, da ima v sebi še vedno toliko vitalnosti, kot je ne premore marskikateri tridesetletni mladec. Danes jo opazujem z drugimi očmi, kot takrat, ko sem bila najstnica. Pa vendarle, če dobro pomislim, so mi potem, ko sem se razvila v odraslo osebo, večkrat prišle na misel njene mimogrede navržene opazke, ki pa jim, kot mlada, neizkušena oseba nisem prav dosti verjela.

Šentjanževka na domačem dvorišču

Ko sem rodila prvega otroka, hčerko, mi je ob neki priložnosti, ko sem jo previjala  pripomnila, češ, ta otrok bo majhen. Glede na to, da smo družina velikanov, oče je visok skoraj 2m, brat tu nekje in ženski del družine ni manjši od 170 cm, se mi je zdela njena pripomba nadvse smešna. V svoji mladostni zanesenosti nisem pomislila, da gensko šteje vendarle tudi družina otrokovega očeta, v kateri pa ni ravno košarkaškega povprečja. Povprašam mamo, zakaj za vraga misli, da bo otrok majhen, pa mi pove, da zaradi tega, ker ima kratki golenici. Danes, ko je hčerka že odrasla, je  zares najmanjša v družini:)

Po drugem porodu sem se spopadla z anksioznostjo in spet mi je mama mimogrede omenila, naj si nabavim čaj iz šentjanževke, ki je prava naravna zakladnica in najboljši naravni antidepresiv. Pozabila sem omeniti, da je celotna mamina družina včasih nabirala zelišča za golo preživetje in jih zato, dokaj dobro pozna. Takrat sem namenila precej časa tej kraljevski in vsestranski rastlini in od takrat, jo imam na zalogi v vseh mogočih oblikah. Pravzaprav me je na njeno vsestranskost opozoril nehote tudi oče, ko sem mu dala namočene šentjanževe liste v žganju. Tarnal je, da ima težave z bolečo revmo in priporočila sem mu zgoraj omenjen pripravek, ki ga sama sicer še nisem preizkusila. Ne mine nekaj dni, ko me oče pokliče in pove, da je zadeva zares čudežna. Masiral je boleča mesta in bolečin po nekaj dnevih uporabe ni več čutil. Ob tem naj vam povem, da večjega skeptika, kot je moj oče še nisem videla! Le pohecal se je, da bi za popoln paket potreboval še maserko:)

Sama sem imela boleče zapestje, ki me še danes občasno opomni, da naj vendarle ne bom tako pozabljiva. Namreč, po očetovem priporočilu, sem tudi sama masirala nekaj dni zapestje in po letu dni občasne uporabe imam težav vse manj.

Olje, z značilno rdečo barvo

Zakaj pravim šentjanževki (Hypericum perforatum) kraljevska rastlina? Prav zaradi njenih lastnosti, saj si z njimi resnično lahko lajšamo prenekatero tegobo. Krogu prijateljev, je dobro poznana moja strast do zelišč. Lansko leto me eden izmed njih povpraša, kaj bi bilo dobro za luskavico, katero ima njegova prijateljica, ki jo pred nami še skriva:)) Svetovala sem mu šentjaževo olje, ki je balzam za kožo, sama ga večkrat uporabim za obraz in telo, obvezno tudi po sončenju. Ne mine štirinajst dni, ko me poprosi za novo stekleničko, ker bojda njegovi skriti prijateljici reč pomaga. Leto dni je naokoli in že meseca marca se je postavil "v vrsto" in rezerviral, kar cel liter šentjanževega olja.

V ospredju ognjič, zadaj šentjanževka

Delček njenih lastnosti in načinov uporabe si lahko ogledate tudi  tu , tu in tu, jaz pa naj za konec dodam le to, da cvete od maja do avgusta in brez težav jo boste našli tam, kjer so apnenčasta tla, najraje pa poganja na travnikih in gozdnih obronkih. Pri nas raste, kar na domači parceli:)

Ni komentarjev:

Objavite komentar