Strani

torek, 31. avgust 2010

Jabolčni kis in kopriva

Dandanes, ko gledam mlada dekleta in nisem več prepričana v avtentičnost njihovega naglavnega okrasja, me spomin popelje v čase, ko se razen šampona s koprivo, ni dalo kupiti ničesar drugega, za nego las in lasišča. Priznati moram, da sem nekaj let nazaj tudi sama podlegla trendu podaljškov, toda kljub zagotovilom, da ne uničujejo las, so bili lasje po odstranitvi le-teh podobni sračjemu gnezdu. Tu smo ženske neskončno občutljive, kajti ne pomagajo lepi čevlji, prestižen kostim in brezhiben make-up, brez negovanih in urejenih las, ki kot debela pika na i zaokrožijo urejeno podobo.


Listi in korenina koprive v kisu

Natanko vem, da obstajajo alkoholne tinkture z esenco koprive, raznorazne kapsule in našlo bi se še kaj, toda večinoma sem bila po njihovi uporabi razočarana. Razmišljala sem, da bi uporabila naravni, domači jabolčni kis in v njem namočila koprivo. Jabolčni kis vemo, zelo dobro topi maščobe, torej pomaga pri hujšanju, uravnava črevesno floro, čisti jetra, pospešuje cirkulacijo krvi, znižuje krvni tlak in ima še cel kup zdravilnih učinkov, lase pa naredi voljne in svetleče, ker bojda zapre njihovo povrhnjico. V kombinaciji s koprivo, za katero mnogi, tudi zdravniki pravijo, da je najboljše zdravilo, kar jih Zemlja ima, sem naredila vsestransko uporabno mazilo in napitek. Kopriva zdravi slabokrvnost, otekline, ekceme, alergije...štejemo pa jo tudi med najboljša čistila za kri in ne nazadnje izvrstno stimulira rast last in odpravlja prhljaj. Sama si mnogokrat vtrem v lasišče, kar nerazredčeno tinkturo.

Pakirana v lične stekleničke, na voljo za uporabo:)

S takšno kombinacijo sem ubila dve muhi na mah. Skodelici vode dodam tri žlice pripravka. Potem, ko dobro izperem šampon iz las, vmasiram pripravek v lasišče in si z njim oplaknem še lase. Vonj po kisu izgine takoj, ko se lasje posušijo. Odkar ga doma uporabljamo, smo se vsi po vrsti znebili tako nadležnega prhljaja in izpadanja las. Toliko o kozmetičnih učinkih moje mešanice, katero so preverili in ji dali odlično oceno tudi moji znanci.

Kot sem že napisala, sem razmišljala o temu, zakaj namočiti koprivo v jabolčni kis in ne alkohol, ter prišla do dognanja, da tako lahko izkoristim zdravilne učinkovine dveh stvari. Temelj našega dobrega počutja je vsekakor hrana oziroma tisto, kar zaužijemo in za koprivo pravijo, da vsebuje vse rudnine, ki jih naše telo potrebuje, celo petkrat več, kot mleko, pa ima kalcija.
 
Vsled vsega naštetega sem se navadila, da vsako jutro na tešče, žlico pripravka zmešam v kozarcu vode in spijem. Ni odveč, če to storiš tudi pred spanjem. Telo je neizmerno hvaležno. Res pa je in to bom ponovila še večkrat, da brez vztrajnosti ne prideš dlje od poizkusov. Zato vsekakor drži tisti star pregovor: "Enkrat ni nobenkrat!"

Z vami pa naj podelim še večkrat preizkušen, odličen recept, za juho iz kopriv:

Sesekljano čebulo in krompir, narezan na kocke, prepražimo na olivnem olju, dolijemo vodo in dušimo do mehkega. Dodamo skodelico grobo sesekljanih prevretih kopriv, jušno zelenjavo, sol in pest ovsenih kosmičev. Zalijemo z vodo in pustimo, da prevre. Odstavimo in po želji dodamo dve žlički kisle smetane.

2 komentarja:

  1. Živjo, mene pa zanima ali lahko ta jabolčni kis s koprivo pri vas kupim?

    Hvala in lep pozdrav, Kristina

    OdgovoriIzbriši
  2. Sem velika ljubiteljica koprive, več let jo že nabiram in pijem čaje, delam pa tudi sirup iz kopriv, v bistvu na enak način kot trpotčev sirup, super izpade. Pišem pa tudi članke, mogoče bi pogledali moj članek o hujšanju, se še učim, vaše mnenje bi mi veliko pomenilo. http://futr.si/kako-shujsati/
    Karmen

    OdgovoriIzbriši