Strani

četrtek, 28. julij 2011

Arnika (Arnica montana)

Krucefix, veste kaj? Sem kar malo zašla. Moj blog naj bi bil prvenstveno namenjen zdravilnim rastlinam toda, ko ga zadnje čase preletim vidim, da sem zašla in klepečem o povsem drugih stvareh. Moj drugi jaz (no, saj sem ja dvojček po horoskopu) mi je že stopil v bran: pa kaj, če toliko dogaja v tvojem lajfu:)

Rada ima zakisano rastišče

Torej zato, naj bo današnja tema posvečena rastlini z veliko začetnico, Arniki. Ups, še nekaj moram povedati. Tudi letos nisem dobila tavžentrožce, ker jo je kmet zopet pokosil še preden je zrasla. Porkaflek in košnja. Šest primerkov sem nabrala ob mučnem iskanju na nepokošenem delu travnika, romali so v zeliščni liker z meto, meliso in vinsko rutico, namočeni v kozarcu se družijo s srčno močjo:) Ko bom pri volji, vam recept zaupam...

Letošnja bera arnike je namočena v oljčno olje in alkohol

Naj se vrnem k arniki, trajnici iz družine košaric, ki zraste od 20 do 60 cm visoko, s svojim rumenim cvetom in izrazitim vonjem, me vsakič, ko jo ugledam razveseli. Sicer pa moram povedati, da je arnika od leta 2004 zaščitena rastlina.

In črka zakona pove: dovoljeno je nabiranje nadzemnih delov, razen semen in plodov, in sicer en šopek na dan. Šopek na dan pomeni število rastlin, ki jih človek drži med palcem in kazalcem ene roke.Iz napisanega sledi, da jo je problem najti, kajti prehitra košnja in seveda kemija, sta jo že dodobra uničila. Tone umetnih gnojil je požgalo korenine, ki rastejo tik pod površjem zemlje, veliko škodo pa so po drugi strani naredili nabiralci, zaradi nepravilnega nabiranja.

Uporablja se predvsem zunanje, farmakološko pomembne sestavine so seskviterpenski laktoni, flavonoidi, kumarini, derivati kavne kisline in eterično olje.. hm,hm, kakorkoli, delujejo protivnetno, analgetično in antiseptično. V medicini se uporablja predvsem zunanje in sicer za obkladke pri kožnih vnetjih po piku žuželk in ožigih meduz, turih, oteklinah zaradi poškodb, zvinih in udarninah, podplutbah, povrhnjem vnetju ven, mišičnih in sklepnih bolečinah, pa tudi za izpiranje vnete ustne in žrelne sluznice. Zdravi tudi ozebline, hemeroide in plešavost živčnega izvora, celi rane ter blaži težave povezane z revmatičnimi oboljenji.

Zdravilca....od a (arnike) preko š (šenjanževke) do z (zelenih orehov)

Lani sem jo namočila samo v alkoholu, toda po premisleku in samem povpraševanju ljudi, sem se odločila tudi za oljni pripravek, katerega pri določenih težaveh, kot so npr. hemeroidi ali pri otrocih lažje uporabljamo.

Rastišče arnike je dom tudi srčni moči, krhki rastlinici z mogočnim gomoljem v zemlji. O njej bom pisala v prihodnjem zapisu.

1 komentar:

  1. Pozdrav! Jako zanimljiv post! Pokušat ću ovakov nešto napraviti kod kuće. Nisam znala da se od ovih sastojaka mogu praviti pića. :D

    OdgovoriIzbriši