Strani

petek, 24. junij 2011

Sladke pregrehe

Z vkuhavanjem marmelad sem začela eksperimetirati zgodaj, kajti v pravi izziv mi je napraviti te sladke pregrehe v vseh možnih barvah in oblikah. In, ko mi izkušene gospodinje prišepnejo, da se marmelada iz grozdja ne bo obnesla, moram to preizkusiti, pa naj stane kar hoče.

Preprosto najboljše češnje, ki gostijo tudi hroščka

Lansko poletje, sem iz stričevega vinograda dobila dva zajetna"ajmerja" drobnega grozdja (ne vem katerega, bilo je črno in rdeče), ki pa je izjemno sladko. Poješ, kar se pač da in glede na to, da mi ga je po dvodnevnem konzumiranju ostalo še precej, sem se lotila priprave marmelade.

Receptov za grozdno marmelado na ineternetu ni bilo veliko, pa še ti se mi niso zdeli dopadljivi, zato sem delala po občutku. Striktno ne uporabljam konzervansov, ki so na voljo v trgovinah, zato  težavo v mojem primeru predstavlja edino samo zgoščevanje marmelad. Tu "pogoljufam" z dodajanjem limone ali mešanjem dveh vrst sadja.

Teknile bodo pozimi

Jagode sem skrbno razpečkala in pobrala peške, kolikor se je pač dalo, nadležne pa niso bile niti tiste, ki so se mi izmuznile, ker so bile drobne, le delo je bilo precej zamudno. V emajliran pekač sem naložila grozdje in ga položila v ogreto pečico na 180 stopinj. Vse marmelade "pečem v pečici",  saj se s  tem izognem mukotrpnemu, večurnemu mešanju in stanju poleg štedilnika. Marmelado kuham približno štiri ure, da večina vode izpari, preizkus gostote pa opravim z ohlajenim krožničkom, na katerega kanem nekaj kapljic marmelade.

Če se v nekaj sekundah zgosti, je nared. Sladkorja nikoli ne dam toliko, kot piše v posameznih receptih (kilogram sadja na kilogram sladkorja) temveč njegovo količino zmanjšam vsaj za tretjino. Res pa je, da uporabljam želirni sladkor. V vseh letih se mi nobena še ni pokvarila in grozdna marmelada s svojevrstnim okusom je bila milo rečeno božanska!

Letos sem že naredila češnjevo, ki ima poseben okus. Domačo drobnico sem razkoščičila (uh, naslednje leto si v Merkurju nabavim razkoščičevalec), dodala cimetove palčke in proti koncu sok treh limon. Vonj gotove spominja na jabolčni šturdel:)

Desno češnjeva s cimetom, levo jagodna z limeto

Daleč najboljši, do sedaj preizkušeni marmeladi, pa sta jagodna z limeto in figa z breskvo ter meliso. Recepta za omenjeni sem dobila v neki stari, stari reviji, ki jo skrbno hranim.
In naj vam bo....Enega vam zaupam:)

Marmelada iz breskev in fig

Potrebujemo:(za štiri kozarčke po 250 ml)
  • 1 kg breskev
  • 400g fig
  • sok 2 limon
  • kg želirnega sladkorja
  • šopek melise
Priprava: Breskve blanširamo v vreli vodi in polijemo z mrzlo, da jih lahko olupimo, nato jih narežemo na koščke. Fige olupimo (jaz jih ne) in prav tako narežemo. Dodamo želirni sladkor in limonin sok ter pustimo stati tri do štiri ure (jaz pustim čez noč). Nato marmelado med mešanjem kuhamo, da se zgosti (jaz jo dam v pečico in nič ne mešam....no ja enkrat, dvakrat) Dodamo narezano meliso in nadevamo v sterilizirane kozarčke.

 Eno izmed mojih priljubljenih zelišč, je zagotovo melisa

To je to...Na meliso nikakor ne smete pozabiti, ker da tisto piko na i okusu te marmelade. Prilagam fotko, kje si jo naberem jaz:) Pa še...vedno v pečici steriliziram kozarčke ali steklenice, ki jih uporabim za vkuhavanje. Saj poznate....100 stopinj, 20 minut.

PS: Že spomladi in poleti, ko se vkuhavanja marmelad lotim, pa vzamem v zakup, da jih moram nujno nakuhati nekaj kozarčkov več, ker se mi zdijo izvrstno darilo za novoletno obdarovanje. V lepih malih kozarčkih in s pokrovčki, ki jih ovijem v barvast krep papir zavezan s slamo, delujejo izjemno domače in dekorativno.

Ni komentarjev:

Objavite komentar